نرم افزار 3D Max، یکی از قوی ترین و پرکاربردترین ابزارهای مدلسازی سه بعدی و متحرک سازی می باشد. تری دی مکس استفاده بسیار زیادی در زمینه های مرتبط با مدلینگ و شبیه سازی حرکت و ساخت انیمیشن داشته و تقریباً کامل ترین نرم افزار موجود در این زمینه هم می باشد. این نرم افزار محصولی از شرکت نرم افزاری بزرگ اتودسک می باشد که محصولاتی مانند اتوکد، اینونتور، Alias و … از تولیدات این شرکت می باشند.
با توجه به اینکه تعداد زیادی از کاربران مهندس یار در رشته های مهندسی عمران، معماری و شهرسازی فعالیت می کنند و درخواست های زیادی برای آموزش نرم افزار تری دی مکس داشتیم، تصمیم گرفتیم یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی موجود در این زمینه را به شما عزیزان معرفی نماییم.
مجموعه آموزش تصویری نرم افزار 3d max 2016 به زبان فارسی که در اینجا ملاحظه می فرمایید در طی بیش از 16 ساعت آموزش مالتی مدیا به زبان فارسی نحوه طراحی و مدلسازی سه بعدی و همچنین ساخت انیمیشن با این نرم افزار را به شما آموزش خواهد داد. در ادامه می توانید عناوین سرفصل ها و درس های این مجموعه را ملاحظه فرمایید:
*** دانلود نمونه ای از آموزش ***
فصل اول: آشنایی با گرافیک کامپیوتری
تاریخچه انیمیشن
اصول متحرک سازی
آشنایی با تکنیکهای ساخت انیمیشن
اصول رنگ، نور، دوربین و گرافیک
شیوههای ساخت انیمیشن
انواع انیمیشن کامپیوتری
کارتون
انیمه چیست
مانگا چیست
روتوسکوپی چیست
قوانین انیمیشن
تاریخچه انیمیشن ایران
ساخت انیمیشن با 3DS MAX
فصل دوم: آشنایی با اجزای اصلی نرم افزار
آشنایی با منوی File
آشنایی با منوی Edit
آشنایی با منوی Group
آشنایی با نوار ابزار
آشنایی با نماها
آشنایی با کادر Viewport Background
آشنایی با منوی Views
نمایش، پنهان کردن اجسام و منجمد کردن اجسام
آشنایی با Grid
پشتیبانی از فایلهای Inventor ، Sketch Up ، SAT File ، Open EXR و SGI Images
آشنایی با Auto Backup ، ساخت کلیدهای میانبر و استفاده از Link AutoCAD
معرفی دستورات Export ، Import و Merge
تنظیم واحد اندازه گیری 3DS MAX و آشنایی با Open Recent
فصل سوم: آشنایی با منوی Tools
انتخاب اجسام به وسیله کادر انتخاب و پنجره انتخاب
انتخاب اجسام به وسیله نام و از طریق منوی Edit و استفاده از گروها
معکوس کردن انتخاب، انتخاب موضوعات مشابه و انتخاب از طریق رنگ
آشنایی با سیستم مختصات
جابجایی، دوران و مقیاس گذاری اجسام
تغییر اجسام به طور دقیق
همتراز کردن اجسام
استفاده از ابزار Array و Clone
استفاده ازابزار Spacingg و Mirror
تنظیمات ابزار Grid و Snap
استفاده از Align
فصل چهارم: آشنایی با ترسیمات Circle ، Rectangle ، Line و Ellipse
آشنایی با ترسیمات Star ، Ngon ، Donut ، Arc و Helix
آشنایی با کرکرههای رندرینگ، Interpolation و Creation Method
متن و مقطع
ترسیم منحنیهای Nurbs
ترسیم منحنیهای توسعه یافته
سه بعدی سازی متن
فصل پنجم: آشنایی با ترسیمات Cylinder ، Cone ، Box ، Sphere و Tube
آشنایی با ترسیمات Pyramid ، Torus ، Geosphere و Teapot
آشنایی با ترسیمات Chamfer Box ، Torusknot و Hedra
آشنایی با ترسیمات Oil Tank ، Chamfer CYL و Capsul
آشنایی با ترسیمات C-Ext ، L-Ext ، Spindle و Gengon
آشنایی با ترسیمات Ring Wave
آشنایی با ترسیمات Hose و Prism
ترسیم سطوح شبکهای
آشنایی با ترسیم انواع درب
آشنایی با انواع ترسیم پنجره
آشنایی با ترسیم درخت، نرده و دیوار آشنایی با ترسیم پلکان
فصل ششم: ایجاد لایه و مرتبط سازی اشیا با لایهها
پنهان سازی لایهها و فریز کردن اشیا تغییر نام و حذف لایهها
مرتب سازی، فعال سازی و تغییرات بر اشیا از طریق پنجره لایهها
آشنایی با نوار ابزار لایهها
فصل هفتم: آشنایی با پنل Modify و Modifier Stack
دستور Bend و Displace
دستور Twist ، Taper و Noiseدستور Ripple ، Push و Skew
دستور Squeeze، Spherify، Slice و Stretch
دستور Wave و Lattice
دستور Meshsmooth ، Melt ، Material و Symmetry
دستور UVM Map
دستور Tessellate ، FFD CYI ، FFD Box و Optimize
آشنایی با Graphic Modeling Tools
فصل هشتم: انتخاب یک قسمت از یک جسم
استفاده از دستور Volume Select
ویرایش اجسام مش
استفاده از دستور Weld
پریدن، حذف و ایجاد یک جسم مش
آشنایی با Edit Spline
آشنایی با منوی Geometry
دستور Morph و Scatter
دستور Connect و Shapemerge
دستور Conform
دستور Loft
دستور ProBoolean و ProCutter
فصل دهم: آشنایی با Material Editor
ابزارهای ویرایش مواد
آشنایی با کرکره Shade Basic Parameters
آشنایی با کرکره Blinn Basic Parameters
آشنایی با کرکره Extended Parameters و معرفی سایر موارد
آشنایی با کرکره Maps
استفاده از کتابخانه مواد
ذخیره کردن مواد و تعیین رنگ
ساختن نقوش بافت
ساخت نقوش بامپ و نقوش شفاف
استفاده از نقوش انعکاس
آشنایی با Slate Material Editor
آشنایی با Map to Material Conversion
آشنایی با Substance Procedural Textures
فصل یازدهم: آشنایی با سیستم ذرهای
آشنایی با پارامترهای سیستم ذرهای کولاک و اسپری
افکت Hair and Fur و Lens Effects
آشنایی با بخش Style Hair
افکت Blur ، Brightness ، Contrast و Color Balance – افکت Fine و Fog
افکت Volum Fog و Volume Light
فصل دوازدهم: آشنایی با نور و انواع آن
ایجاد نور متمرکز
ایجاد نور Omni
ایجاد نور Free Directional و Sky Light
ایجاد نور خورشید و Day Light
آشنایی با سایهها
تنظیمات سایهها
کنترل نورپردازی
اعمال تنظیمات به نور
متحرک سازی نور
فصل سیزدهم: ایجاد یک دوربین هدف دار و دوربین آزاد و دوربین فیزیکی
تغییر و تنظیم دوربین
روش تنظیم محدوده دید
آشنایی با مجموعه کلیدهای ویرایش دوربینها
نحوه استفاده از Depth of Field Parameters و Motion Blur
متحرک سازی دوربین
آشنایی با تنظیم سرعت و حرکت دوربین نحوه انتخاب دوربین و قفل کردن دوربین روی اشیا
هماهنگ سازی دوربین با نماها و اشیا
آشنایی با نحوه مسیر دهی به دوربین
فصل چهاردهم: آشنایی با رندر
آشنایی با Render Output
آشنایی با سربرگ رندر
رندر کردن تصویر
رندر کردن تصاویر به صورت سری و تهیه یک فیلم
آشایی با دستور Print Size Assistant
آشنایی با Quick Silver Hardware
آشنایی با Nitrous Graphics
آشنایی با Iray Render
فصل پانزدهم: آشنایی با انیمیشن و دکمههای کنترلی
تنظیم فریمهای کلیدی
کار با کلیدها
کنترل کنندههای انیمیشن
استفاده از Curve Editor
آشنایی با کنترل کننده Bezier
افزودن صدا به انیمیشن
استفاده از محدودیت مسیری در انیمیشن
اتصال اشیا و متحرک سازی اتصال
متحرک سازی کارکترها
متحرک سازی با استفاده از دستور Morph
آشنایی با Create Preview Animation
افزایش جمعیت
فصل شانزدهم: ویژگیهای جدید در 3DS MAX 2016
بهبودهای جدید در Quateion Skinning ، Open Subdiv و ShadrFX
ساخت گراف در MAX
ساخت یک محیط با ساخت گراف در MAX
راهنماییهای سریع: محیط کاری جدید
راهنماییهای سریع: محیط کاری جدید، نوار Get Started
راهنماییهای سریع: محیط کاری جدید، نوار Object Inseption
*** دانلود نمونه ای از آموزش ***
قیمت: 22500 تومان
توجه 1: محصولات معرفی شده از سمت مهندس یار، به دقت از میان ده ها محصول موجود در بازار انتخاب می شوند، به طوری که اولاً دارای بالاترین کیفیت آموزش بوده و نکات کاربردی را به کاربران آموزش دهند. همچنین ضمانت عملکرد و پشتیبانی محصولات هم توسط این مجموعه مورد تاکید و توجه می باشد. پس از دریافت محصول سفارش داده شده در صورت وجود هر مشکلی می توانید با شماره تماس ذکر شده در پشت جلد مجموعه آموزشی تماس حاصل فرمایید.
توجه 2: علت حذف سفارش به صورت پرداخت در محل: با توجه به مشکلات عدیده ای که برای سفارشات پرداخت در محل به وجود آمده است (از قبیل طولانی شدن مراحل ارسال به علت سیر مراحل اداری در این حالت، برگشتی بالا به علت عدم مراجعه مامورین اداره پست به آدرس مشتری، هزینه ارسال بیشتر به علت اخذ هزینه خدمات و ارزش افزوده از مشتری، عدم تحویل گیری سفارش از طرف برخی افراد بی مسئولیت و …) که نارضایتی مشتریان را به دنبال داشته است، از ابتدای سال 94 این حالت حذف شده و سفارش محصولات فقط به صورت پرداخت آنلاین مقدور می باشد. در این حالت سفارشات سریعتر و با هزینه کمتر به مشتریان ارسال شده و درصد برگشتی ها نیز نزدیک به صفر می باشد. جهت اطلاعات بیشتر به صفحه راهنمای خرید مراجعه فرمایید.
مشاوره و پشتیبانی: با تماس با بخش فروش شرکت مهندس یار با شماره 66573993 در صورتی که هر سوالی در ارتباط با نحوه سفارش محصولات و سایر خدمات مجموعه داشته باشید در خدمت شما می باشیم.
راهنمای خرید از وب سایت مهندس یار
عضویت در کانال تلگرام مهندس یار
صفحه اینستاگرام مهندس یار
آموزش تصویری استاتیک و مقاومت مصالح ویرایش سوم
این نرم افزار آموزشی مفاهیم مختلف درس های استاتیک و مقاومت مصالح را به صورت گرافیکی و با استفاده از انیمیشن و تصویر به صورت کاملاً مفهومی آموزش می دهد (100% به زبان فارسی، مالتی مدیا). همچنین با استفاده از ده ها مثال و مساله نمونه حل شده در این مجموعه آموزشی می توانید مهارت های لازم برای حل مسائل این درس های مهم را به دست آورید.
دانلود نمونه درس های آموزشی و مشاهده مشخصات کامل
مزیت های تکنولوژی آموزشی مالتی مدیا:
در این روش آموزشی به علت کار در محیط گرافیکی و تصویری، آموزش های ارائه شده برای کاربر کاملاً ملموس است. سرعت یادگیری و ماندگاری مطالب بیشتر بوده و کاربر می تواند در صورت نیاز به دفعات مطالب آموزشی را به سادگی مرور کند. در نتیجه به کارگیری این روش باعث کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت آموزش می گردد.
مهندس یار...
ما را در سایت مهندس یار دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mohandesyar بازدید : 314 تاريخ : چهارشنبه 11 فروردين 1395 ساعت: 22:59